Pressmeddelande: År i granskning: Healthline Networks presenterar Top 10 Health Searches på webb och mobil

Pin
Send

Privata problem Top mobila sökningar med Chlamydia som nummer en fråga; Cancer och Diabetes Toppsökningar; Sjukdomar som sökts efter fem gånger mer än symtom

SAN FRANCISCO-DEC. 14, 2011-Healthline Networks, den ledande leverantören av hälso- och informationstjänster, släppte idag de mest söka hälsovillkoren över Healthline HealthWeb 2011, vilket avslöjar att personer som använder stationära datorer och bärbara datorer söker efter mer allvarliga tillstånd, som diabetes och cancer. Företaget fann också att konsumenterna vänder sig till mobila enheter för att söka efter privata problem, till exempel de som rör sexuellt överförbara sjukdomar och psykiska hälsan.

Varje månad använder omkring 100 miljoner konsumenter Healthline och dess HealthWeb-partners för att söka medicinskt korrekt hälsoproblem. Healthline s medicinskt ledande sökteknik används vid ledande hälsoinformationsdestinationer, inklusive Yahoo! Hälsa, AARP, Sharecare, United Health, Aetna och många fler. Och på dessa betrodda webbplatser har konsumenterna tillgång till Healthlines ytterligare verktyg, som fördjupade videor, 3-D-animationer, inlärningscenter och hälsoguider som illustrerar många av de bästa webbsökningarna på ett mer meningsfullt sätt.

"Konsumenterna blir klart mer sofistikerade om hur man hittar den mest relevanta och pålitliga informationen, eftersom de tar kontroll över deras hälsa, säger West Shell, ordförande och vd för Healthline Networks. "Våra data belyser de olika sätt som människor tittar på information över patientvägen. På stationära och bärbara datorer söker konsumenterna efter komplicerade problem och använder ofta rika visuella medier för att bli mer utbildade om ett tillstånd. för förhållanden som är mycket privata i naturen och söker snabba svar. "

Healthlines semantiska sjukvårds taxonomi ger inte bara inblick i specifika frågor, det klassificerar och kan summera sökvolymen genom semantisk typ - sjukdom, symptom, drog, behandling och mer. Visa söktyperna efter semantisk kategori, konsumenter söker oftast efter sjukdomar; I genomsnitt söks sjukdomar med en hastighet av fem gånger högre än symtomen, nio gånger högre än mat och 13 gånger högre för ett varumärkesdrog.

Healthlines 2011 sökdata visar också unikt användarbeteende när det gäller att söka hälsoinformation via webben eller mobila enheter. Övergripande resultat inkluderar:

1. cancer
  2. Diabetes
  3. Symptom
  4. Smärta
  5. Vikt
  6. Infektion
  7. Virus
  8. Diet
  9. Thyroid
  10. Sova

När konsumenter söker hälsoinformation online:

• August hade den högsta graden av hälsorelaterad webbtrafik och sökningar övergripande.
  • Den största uppsatsen av sökaktivitet var mellan 12-12 februari. Vid den här tiden drabbades Avastin, bröstcancerbehandlingen från FDA, och 2012 års budget för sjukvård diskuterades av president Barack Obama.
  • Personlig hälsa är uppenbart i början av veckan och faller dramatiskt på helgerna. Stationära och bärbara användare letar efter hälsoinformation mest på måndag, och minst på lördag.
  • Konsumenterna dyker in i hälsofrågor efter arbetsdagen: Websök utförs även på natten mellan 8-9 p.m.

Top Mobile Search Data

Sökningar på mobila enheter tenderar att handla om privata förhållanden, med många av de ledande sökningarna relaterade till sexuellt överförbara sjukdomar, psykisk hälsa och andra känsliga ämnen.

1. Chlamydia
  2. Bipolär sjukdom
  3. Depression
  4. Rökning / sluta röka
  5. Herpes
  6. Gikt
  7. Skabb
  8. Multipel skleros
  9. Graviditet
  10. Vitamin A

När konsumenter söker efter hälsoinformation på sina mobila enheter:

• Mars hade den högsta graden av mobil trafik och sökningar.
  • Mobiltrafik spikade mellan 30 mars-1 april när två viktiga hälsojournaler bröt: återkallandet av Tylenol 8 Hour Extended Release Caplets och den växande oro för strålning från Japans kärnkraftverk som berodde på dess katastrofala jordbävning.
  • Lördagar är inte dagen för hälsosökningen, även på mobilen, eftersom helgen rankas lägst i sökvolymen. De flesta mobila hälsosökningar äger rum i mitten av veckan, med onsdag som toppen.
  • De flesta sökningar på mobila enheter är - som liknar webbsökningar - som utförs på natten mellan kl 9-11.

Om Healthline Networks

Healthline Networks är den snabbast växande leverantören av intelligenta hälsoinformationstjänster, som gör det möjligt för 100 miljoner konsumenter per månad att göra mer självsäker, informerad hälsovårdsbeslut. Bolagets proprietära taxonomy för konsumenthälsovård, den största i sitt slag, driver en rad omfattande hälsosökningar, innehåll och reklamtjänster. Genom att kombinera avancerad sökteknik med djup medicinsk expertis, har Healthline partners med ett nätverk mer än 50 pålitliga destinationswebbplatser som innehåller utgivare, portaler, sökmotorer, arbetsgivare och hälsoplaner. Health Head har sitt huvudkontor i San Francisco och rankat # 54 i Deloitte's 2010 Technology Fast 500, och stöds av Aetna, GE / NBC Peacock Fund, Investor Growth Capital, Kaiser Permanente, Reed Elsevier Ventures, USA News & World Report och VantagePoint Venture Partners. För mer information besök Healthline.com.

Pin