Pressmeddelande: "Bröstcancer? Men doktor ... jag hatar rosa! "Blogger Ann Silberman och Healthline's David Kopp till Lead SXSW Interactive Session om att hitta en bröstcancer Cure

Pin
Send

Ny framställan lanserades för att rikta mer finansiering mot medicinsk forskning för en botemedel

SAN FRANCISCO - 17 februari 2015 - Bröstcancer är den näst största orsaken till cancerdöd bland kvinnor i USA idag, vilket påverkar livet för miljontals kvinnor och deras vårdgivare. Många i det medicinska samhället arbetar mot botemedel, men vi är inte där ännu. Vid nästa månads SXSW Interactive, överlevande av bröstcancer, förespråkare och "Bröstcancer? Men doktor ... Jag Hatar Pink! "Blogger Ann Silberman och Healthline Executive Vice President och Media Group Generaldirektör David Kopp kommer att leda en interaktiv session för att undersöka nödvändig förändring av bröstcancervård och botemedel. Sessionen kommer att undersöka vad som kan omvandlas i bröstcancervård och behandling idag, den framväxande roll som digital innovation kommer att spela för att hitta en bot och hur alla - från konsumenter och läkare till forskare, hälsoplaner och teknikföretag - kan bidra till att skapa förändring . Vad: "Hitta en bröstcancer Cure: Vad behöver förändras" När: Söndag 15 mars 2015, 5: 00-6: 00 pm CT Var: JW Marriott, Room 201-202 - SXSW Interactive, Austin, Texas Som en del av ansträngningarna för att hitta ett botemedel, har Silberman också lanserat en petitionsuppmuntrande förändring av hur bröstcancerfinansierings dollar används för närvarande. Under de senaste 30 åren har miljarder dollar ökats för orsaken till bröstcancer. Men majoriteten av välgörenhetsfinansiering går till att öka medvetenheten om sjukdomen snarare än medicinsk forskning. Silberman anser att det är dags att gå utöver medvetenheten för att hitta en bot. Framställningen uppmanar bröstcancer välgörenhetsorganisationer, såsom Susan G. Komen, att ändra sina finansieringsmodeller och begå minst 50 procent av de totala donationerna mot den medicinska forskningen och innovationen som behövs för att avsluta bröstcancer. För att visa ditt stöd och signera framställningen, besök //chn.ge/1z7eOL3. För live uppdateringar från "Hitta en Bröstcancer Cure: Vad behöver ändras" eller delta i samtalet, gå med Healthline's Twitter-parti den 15 mars genom att följa #BCCure. Besök //www.healthline.com/health/breast-cancer/sxsw-twitter för mer information. Dessutom kommer Healthline att vara på Booth # 109 på SX Health and MedTech Expo, JW Marriott Hotel, 16-17 mars. Besök för att lära dig mer om företaget. Om Healthline Healthline erbjuder intelligenta hälsoinformations- och teknologilösningar som hjälper vårdorganisationer och vardagliga människor att fatta mer välinformerade hälsovårdsbeslut, förbättra resultat och sänka kostnaderna. Drivs av världens största medicinska taxonomiplattform, Healthlines Health Data Solutions, Health Engagement Solutions och Health Marketing Solutions hävdar avancerad konceptmappningsteknik för att leverera exakta och praktiska insikter. Dessutom tillhandahåller företagets konsumentwebbplats, Healthline.com, relevant, aktuell hälsoinformation, nyheter och resurser för att hjälpa konsumenterna att hantera sin hälsa. Healthline används idag av mer än 25 miljoner konsumenter per månad och några av vårdens största varumärken, bland annat AARP, Aetna, UnitedHealth Group, Microsoft, IBM, GE och Elsevier. För mer information, besök corp.healthline.com och www.healthline.com, eller följ @HealthlineCorp och @Healthline på Twitter.

Pin