Pressmeddelande: Healthline Partners med COPD Foundation för att starta Inspirational Stories Project

Pin
Send

"Du är inte ditt KOL" erbjuder uppmuntran och stöd till de som lever med KOL

San Francisco - 18 februari 2014-- Healthline tillkännagav lanseringen av ett inspirerande berättarprojekt idag, "You Are not Your COPD", i samarbete med COPD Foundation för att ge stöd och uppmuntran till de som lever med KOL. Projektet uppmuntrar individer som lever med KOL för att ladda upp ett foto av sig själv tillsammans med ett meddelande som låter världen veta att de inte är definierade av deras sjukdom. Berättelserna kommer att publiceras på Healthline.com och kommer att delas på Healthlines Facebook-sida, Living with COPD.

Healthline kommer donera $ 10 till COPD Foundation för varje inlämning, med målet att donera $ 5,000 totalt. Människor uppmanas att bläddra och dela in de inlämnade bilderna. Healthlines redaktionsteam kommer att välja en vinnare från de fem främsta delarna för att vinna ett presentkort på $ 75 American Express.

"Människor som lever med KOL har behov av förståelse och stöd", säger John W. Walsh, ordförande och medgrundare av COPD Foundation. "Healthline-projektet uppmuntrar hela KOL-samhället att engagera sig, från den nyligen diagnostiserade patienten som har bott med KOL i flera år. Vi tror att det kommer att vara inspirerande, informativt och engagerande."

KOL, ett tillstånd som inkluderar kronisk bronkit och emfysem, är den tredje ledande dödsorsaken i USA. Mer än 24 miljoner amerikaner har KOL, och forskare tror att hälften av dessa människor - 12 miljoner - förblir odiagnostiserade.

"Så många som lever med KOL är oroliga och osäkra på framtiden", säger Tracy Rosecrans, vice vd för marknadsföring för Healthline Media Group. "Detta initiativ är avsett att ge dem lite hopp och en stark känsla av gemenskap. Personer kan lära sig att inte låta deras tillstånd definiera dem och leva livet fullt ut genom att läsa dessa inspirerande berättelser skrivna av andra som lever med KOL."

Du är inte ditt KOLS. Ta en bild av dig själv som håller kortet och skriv ett par meningar om varför COPD inte definierar dig.

"Berätta vem du är och vad du gillar att göra," berättar Rosecrans. "Är du en mamma? En konstnär? Beskriv vad du har kunnat uppnå när du lever med KOL. "För att skicka in din post, se inlägg från andra KOLS-patienter och lära dig mer, besök: //www.healthline.com/health/copd/inspirational-stories

Om Healthline

San Francisco-baserade Healthline är en ledande leverantör av intelligenta hälsoinformations- och teknologilösningar, vilket gör det möjligt för leverantörer och vardagliga människor att göra säkrare, informerade hälsovårdsbeslut. Företagets proprietära semantiska hälso-taxonomiplattform driver en rad marknadsförings-, hälsosöknings-, data-mining- och innehållslösningar för globala företag och annonsörer. Healthline är ett Deloitte Technology Fast 500-företag de senaste fyra åren. För mer företagsinformation, besök: corp.healthline.com.

Om COPD Foundation

Fira sitt 10-årsjubileum och ett decennium av framsteg är uppdraget för KOL-stiftelsen att förebygga och bota kronisk obstruktiv lungsjukdom och förbättra livet för alla personer som drabbats av KOL. C.O.P.D. Information Line, 866-316-COPD (2673), är ett avgiftsfritt nummer för information och hänvisningar om COPD, vilket ger besökare tillgång till peer-to-peer-patienter och vårdgivare.

Pin